وضعیت جسمانی فرد به منظور درمان ناباروری

وضعیت جسمانی فرد به منظور درمان ناباروری

درک اهمیت تاریخچه پزشکی و معاینه وضعیت جسمانی فرد به منظور درمان ناباروری

کارشناسان مراکز باروری به عنوان متخصصان قابل اعتماد در امر باروری، به بیماران در تشکیل خانواده کمک می کنند. هنگامی که زوج ها و افراد از مراکز باروری بازدید می کنند، پزشکان از آنها یک ارزیابی کامل باروری جهت شناسایی هرگونه مانع/موانع بارداری به عمل می آورند. یکی از مؤلفه های مهم در این فرایند، تهیه یک تاریخچه پزشکی و ارزیابی وضعیت جسمانی فرد به منظور درمان ناباروری است. این اطلاعات دقیق، بینش لازم را برای پزشکان جهت تدارک موثرترین برنامه درمانی فراهم می کنند تا در نهایت بتوانند زوجین را در امر تشکیل خانواده یا افزایش تعداد اعضای خانواده قادر سازند.

مختصری از مبانی ناباروری

هنگامی که زوجین برای باردار شدن با مشکل روبرو می شوند، درک علت مشکلات باروری به عنوان نقطه آغازین، شروع درمان را برای پزشکان میسر می کند. تقریباً در یک سوم موارد ناباروری زوجین، مشکلات زن علت ناباروری است. در یک سوم دیگر، مشکلات مرد علت ناباروری است. در یک سوم آخر، علت مشکلات بارداری غیر قابل توضیح بوده یا به ترکیبی از مسائل زوجین مربوط می شود. تاریخچه پزشکی و ارزیابی وضعیت جسمانی فرد به منظور درمان ناباروری، اولین سرنخ ها را برای تعیین دلایل اساسی دخیل در ناباروری فرد در اختیار قرار می دهد.

تاریخچه پزشکی و ارزیابی وضعیت جسمانی فرد به منظور درمان ناباروری چیست؟

ارزیابی اولیه شما شامل تهیه یک تاریخچه پزشکی کامل و یک معاینه فیزیکی برای بررسی وضعیت رحم، تخمدان ها و لوله های فالوپ خواهد بود. در طی این ارزیابی، سؤالاتی در رابطه با موارد زیر پرسیده خواهد شد. 

  • چرخه قاعدگی و هرگونه بی نظمی در این چرخه

  • وقوع خونریزی غیر طبیعی یا ترشحات مهبل (واژن)

  • هر گونه درد لگنی

  • اختلالاتی که می توانند روی تولید مثل تأثیر بگذارند مانند بیماری تیروئید

همچنین پزشک برای به دست آوردن یک تصویر واضح و روشن از وضعیت شما، در رابطه با موارد زیر از شما و شریک زندگی شما جزییاتی خواهد پرسید.

  • داروها

  • بیماریهای شناخته شده

  • داشتن/نداشتن سابقه خانوادگی برای نقایص یا عارضه های مادرزادی

  • داشتن/نداشتن سابقه مسایل جنسی از جمله بیماریهای مقاربتی یا عفونتهای مقاربتی

  • حاملگی قبلی

  • عوامل خطر مربوط به سبک زندگی مانند مصرف دخانیات، الکل و مواد

  • عوامل خطر محیطی

چرا این ارزیابی برای درمان بسیار مهم است؟

با جمع آوری اطلاعات مربوط به تاریخچه پزشکی و معاینه وضعیت جسمانی برای ناباروری، پزشک شما می تواند از این حقایق برای روشن کردن دلایل احتمالی دخیل در ناباروری استفاده کند. این اطلاعات می تواند در مورد دلیل عدم موفقیت فرد در بارداری، جزئیات بسیار مهمی در اختیار پزشک قرار دهد. پزشک می تواند با استفاده از این اطلاعات، برای مشخص کردن دلایل احتمالی دخیل در ناباروری  فرد آزمایش ناباروری خاصی را توصیه نماید تا پس از آن گزینه درمانی مناسب را توصیه کند.

ممکن است هنگام تلاش برای بارداری احساس ناامیدی کنید. اجازه دهید کارشناسان مرکز باروری ارزیابی باروری را به عمل آورند. سپس پزشک گزینه های درمانی مناسب شما را بررسی کرده و یک برنامه مفصل تدارک خواهد دید تا بتوانید کودکی را که آرزو دارید، داشته باشید.

اگر در رابطه با بارداری مشکلی دارید، با آزمایشگاه رازی تماس حاصل نمایید تا بطور خاص در این مورد با شما بحث شود و مقدمات آزمایش باروری زنان برای شناسایی مشکلات شما تدارک دیده شود. در این مراکز برای ایجاد یک برنامه شخصی با شما و شریک زندگی شما همکاری خواهد شد تا بتوانید به هدف خود که یک بارداری سالم است، دست پیدا کنید.