تست کرونا برای سفر

تست کرونا برای سفر

تست کرونا برای پرواز

مدتی است که تعدادی از کشورهای همسایه و برخی از ایرلاین‌ها به خاطر شیوع ویروس کرونا در پذیرش و جابجایی مسافران ایرانی محدودیت‌هایی ایجاد کرده‌اند. پیشنهاد می‌دهدیم برای همه مقاصد پروازی از ایران برای اطمینان خاطر، مسافرین بالای 2 سال تست کرونا با اعتبار لازم جهت ورود به کشور مقصد را همراه داشته باشند.

طبق اعلام وزارت بهداشت جمهوری ترکیه مسافرانی که قصد سفر در مسیرهای داخلی ترکیه را دارند می‌بایست قبل از سفر نسبت به دریافت HES کد اقدام نموده و این کد را همراه خود داشته باشد.

بخشنامه سازمان هواپیمایی کشوری به تاریخ 10/12/1399 در مورد مسافران مشکوک به کرونا در مبادی مرزی رسمی هوایی:

ورود کلیه مسافران به هواپیما از به همراه داشتن گواهی عدم ابتلا به کرونا (PCR) منفی با مدت اعتبار حداکثر 48 ساعت از آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت کشور مبدا به زبان انگلیسی یا مورد تایید کنسولگری و تکمیل فرم تعهد پذیرش مقررات بهداشتی الزامی است و مسافران باید در مورد تمکین به مقررات بهداشتی از جمله الزام غربالگری حین ورود، آزمایش مجدد تست مولکولی (RT-PCR)، عدم استفاده از وسیله نقلیه عمومی گروهی (اتوبوس یا مینی‌یوس) جهت عزیمت به محل قرنطینه و پرداخت هزینه‌های انجام آزمایش تست مولکولی (RT-PCR) و اقامت احتمالی در هتل توجیه باشند.

قوانین پروازهای ورودی به ایران

محدودیت‌های خاصی برای مسافرینی که از کشورهای خارجی به ایران سفر می‌کنند وضع شده ‌است. تمامی مسافرین ورودی در پروازهای بین المللی باید تست کووید-۱۹ بدهند. سپس این افراد به محل زندگی خود منتقل خواهند شد و ۱۴ روز در قرنطینه می‌مانند.

براساس ضوابط و مقررات وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیز سازمان هواپیمایی کشوری به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، شرایط پذیرش مسافر در پروازهای ورودی بین‌المللی به شرح ذیل اعلام می‌شود:

  1.  الزام استفاده از ماسک در کلیه مراحل سفر
  2. کلیه مسافران پروازهای ورودی ملزم به دریافت گواهی سلامت و تست منفی کووید ۱۹ (PCR) به زبان انگلیسی مورد تایید وزارت بهداشت کشور مبدأ بوده، که حداکثر 96 ساعت قبل از لحظه ورود به کشور ایران صادر شده و به نماینده بهداشت مرزی مستقر در فرودگاه تحویل می‌شود.
  3. در صورت عدم ارائه تست معتبر، به مسافران با ملیت خارجی اجازه ورود داده نخواهد شد و مسافران ایرانی فاقد گواهینامه سلامت نیز به مکان قرنطینه مشخص‌شده از سوی وزارت بهداشت به مدت ۱۴ روز هدایت و ملزم به پرداخت کلیه هزینه‌های اقامت و تست خواهند شد.
  4. در بدو ورود به مرز هوایی ایران غربالگری مجدد از همه مسافران انجام خواهد شد و در صورت مشاهده موارد مشکوک پس از تست PCR، ملیت‌ها خارجی در محل‌های مشخص‌شده قرنطینه (با اخذ مبلغ) و از مسافران با ملیت ایرانی تعهدنامه اقامت در قرنطینه خانگی اخذ خواهد شد.
  5. تکمیل فرم خوداظهاری در فرودگاه مبدأ یا حین پرواز و ارائه آن به مسئول مربوطه الزامی می‌باشد.

قوانین عمومی پروازهای خروجی از ایران:

اطلاعیه کلی کشورهای کانادا و روسیه در مورد نحوه ورود به این کشورها به شرح ذیل است:

آخرین بخشنامه در مورد مقررات سفر به کانادا

کانادا

از تاریخ 09 اگوست 2021 ساعت 12:01 بامداد، شهروندان ایالت متحده و ساکنان دائمی که به طور کامل واکسینه شده‌اند، واجد شرایط ورود به کانادا به دلایل اختیاری مانند توریستی هستند، اما شرایطی برای این افراد وجود دارد:

1-واکسینه شدن به طور کامل:

مسافر برای واکسیناسیون کامل باید سری کامل از یک واکسن، یا ترکیبی از واکسن های مورد تایید دولت کانادا را حداقل 14 روز قبل از ورود به کانادا دریافت کرده باشد. در حال حاضر، این واکسن های مورد تایید دولت MODERNA،   PFIZER-BIONTECH، ASTRAZENECA/COVISHIELD و JANSSEN(JOHNSON & JOHNSON می‌باشد.

2-مقیم و مسافر ایلت متحده باشند.

3- نتیجه ازمایش مولکولی منفی کرونا که کمتر از 72 ساعت قبل از ورود به کانادا گرفته شده باشد، یا نتیجه مثبت قبلی که بین 14 تا 180 روز قبل از عزیمت به کانادا گرفته شده باشد (ازمایش انتی بادی ژن پذیرفته نمی‌شود) را به همراه داشته باشند.

4-علائم کرونا را نداشته باشند.

5-اطلاعات ضروری خود را از جمله اثبات واکسیناسیون به زبان انگلیسی یا فرانسه، را از طریق برنامه ARRIVECAN ارائه دهند.

6-تحت قانون مهاجرت و حمایت از پناهندگان مجاز باشند.

7-در صورت لزوم در بدو ورود ازمایش دهند.

 در هر زمان پس از ورود، اگر تست کرونای مسافری که کامل واکسینه شده  مثبت باشد یا در معرض فردی قرار گرفته باشد که تست کرونای مثبت داشته باشد، باید تمام الزامات بهداشت عمومی ، از جمله قرنطینه را رعایت کند.توجه به این نکته ضروری است که مسافران به طور کامل واکسینه شده ایالت متحده قبل از این تاریخ واجد شرایط نخواهند بود.

  •  مسافرینی که از برنامه ARRIVECAN استفاده می‌کنند باید اطمینان حاصل کنند که از بروزترین نسخه آن از 9 اگست را در  APPSTORE و GOOGLE PLAY STORE  برای IPHONE استفاده کنند.
  •  سفر والدین واکسینه شده با فرزندان واکسینه نشده خود از تاریخ 09 اگست، کودکان واکسینه نشده زیر 12 سال با والدین و یا سرپرستان  کاملا واکسینه شده از قرنطینه معاف خواهند بود و به آن‌ها اجازه داده خواهد شد والدین/سرپرستان خود را همراهی کنند، اما باید به شدت از اقدامات بهداشت عمومی پیروی کنند.
  • کودکان واکسینه نشده بین سنین 12 تا 17 سال و فرزندان بالای 18 سال به دلیل شرایط روحی و جسمی، مجاز به ورود به کانادا با والدین و یا سرپرستان کاملا واکسینه شده خود هستند اما مشمول قرنطینه 14 روزه می باشند.
  • همه کودکان واکسینه نشده(به استثنای کودکان زیر 5 سال) مشمول الزامات ازمایشی در روز 1  و 8 خواهند بود.
  • استان ها و مناطق ممکن است قوانین سختگیرانه‌تری در مورد افرادی که اخیرا از سفر بازگشته‌اند داشته باشد.

همه مسافرانی که وارد کانادا می‌شوند باید با هزینه خودشان سه روز در هتل قرنطینه شوند. اگر آزمایش PCR آن‌ها منفی باشد بقیه دوران قرنطینه را در خانه می‌گذرانند، ولی اگر نتیجه آزمایش آن‌ها مثبت باشد، باید تا منفی شدن نتیجه آزمایش در هتل بمانند.

از این پس همه مسافران ورودی به کانادا فقط در ۴ فرودگاه مونترال، تورنتو، ونکوورو کلگری می‌توانند فرود داشته باشند و به محض فرود آزمایش کرونا خواهند داد و به مدت سه روز با هزینه حدود ۲ هزار دلار در هتل‌های مشخص شده قرنطینه می‌شوند.

ارمنستان

مطابق با تغییرات اعمال شده مورخ 11 سپتامبر دولت جمهوری ارمنستان که از تاریخ 17 می 2021 به کار گرفته شده است:

زمان ورود به جمهوری ارمنستان باید یکی از موارد 1 یا 2 ارائه شود:

1- گواهی عدم ابتلا (تست منفی) بیماری کرونا به مدت 72 ساعت.

2- گواهی دو دوز کامل تزریق شده واکسن بیماری کرونا که در زمان ورود به جمهوری ارمنستان از تزریق دوز دوم حداقل 14 روز گذشته باشد.

  • تست منفی یا گواهی‌نامه واکسیناسیون برای کودکان تا یک سال (از صفر تا 11 ماه و 29 روز) نیاز نیست.
  • گواهی افرادی که از فدراسیون روسیه به جمهوری ارمنستان وارد می‌شوند، از طریق نرم‌افزار تلفن همراه «سفر بدون داشتن بیماری کووید 19» ارائه می‌شود.
  • مرز جمهوری ارمنستان برای ورود غیرشهروندان جمهوری ارمنستان چه از طریق هوایی و چه از طریق زمینی همچنان باز است.
  •  با توجه به وجود بیماری کرونا شرایط قرنطینه در جمهوری ارمنستان تا تاریخ 11 جولای 2021 اعمال می‌شود.

روسیه:

از ابتدای سال 2021 ویزای الکترونیکی برای ورود به تمامی شهرهای روسیه و برای شهروندان 52 کشور قابل صدور خواهد بود. علاوه بر آن مدت اقامت که قبلا 8 روز بود، به 16 روز افزایش یافته. این ویزا برای سفرهای توریستی، تجاری و مهمانان شخصی قابل استفاده خواهد بود و به صورت اینترنت ویزای الکترونیکی صادر می‌شود. هزینه صدور ویزای الکترونیکی 40 دلار خواهد بود. کودکان زیر 6 سال به صورت رایگان ویزا دریافت می‌کنند.

تست کرونا برای سفر به ترکیه:

به همراه داشتن نتیجه منفی آزمایش PCR به مدت 72 ساعت مانده به پرواز به منظور ورود مسافران به کشور ترکیه برای افراد 6 سال به بالا الزامی است.

آنچه باید در مورد HES بدانید!

  • کد HES در کلیه پروازهای داخلی برای شهروندان جمهوری ترکیه و شناسه اتباع خارجی که توسط جمهوری ترکیه صادر نشده باشد و با شماره‌های 99-98-97 شروع می‌شود اجباری است.
  • کدهای HES بیست و چهارساعت قبل از پرواز بررسی شده و مسافران در مورد وضعیت خود مطلع می‌شوند. مسافرانی که مورد تایید وزارت بهداشت برای مسافرت نباشند اجازه پرواز نخواهند داشت.
  • هر کد HES فقط برای یک دوره خاص یا بدون محدودیت زمانی معتبر است. تاریخ انقضا کد HES باید حداقل7روز پس از آخرین تاریخ پرواز روی بلیط شما باشد. در غیر این صورت، رزرو شما تأیید نمی‌شود.
  • برای نوزادانی که هنوز به 2سالگی نرسیده‌اند نیازی به دریافت کد HES نیست.
  • کد HES برای کودکان زیر 18سال شما از طریق پیام کوتاه و درگاه دولت الکترونیکی قابل دریافت است. برای به دست آوردن کد HES برای فرزندان خود از طریق برنامه Hayat Eve Sığar اقدام کنید که به زودی در دسترس شما قرار خواهد گرفت.
  • کد HES برای پروازهای بین المللی با ترانزیت پرواز داخلی در حال حاضر اجباری نیست (پرواز ترابزون لندن از طریق استانبول). فقط در صورتی که زمان ترانزیت بیش از 24ساعت باشد، کد HES قبل از پروازهای داخلی اجباری است.

اطلاعیه 21 اسفند 1399 کشور ترکیه در خصوص سفر به این کشور:

از تاریخ ١۵ مارس ٢٠٢١ مسافرین محترمی که قصد سفر به مسیرهای کشور ترکیه را دارند می‌بایست 48 ساعت قبل از پرواز به این وبسایت مراجعه و نسبت به پر کردن اطلاعات درخواستی و اخذ تائیدیه به صورت QR Code اقدام کنند.

ایتالیا:

برای افرادی که در 14 روز گذشته در اتریش اقامت داشته و یا از طریق اتریش رانندگی کرده‌اند، لزوم قرنطینه از 16 می 2021 هنگام ورود به ایتالیا از تمام کشورهای اتحادیه اروپا و شینگن برداشته شد. قبل از سفر ثبت‌نام آنلاین باید انجام شود و فرم خوداظهاری تکمیل شده باید به همراه داشته باشید. علاوه بر این، آزمایش منفی PCR یا آنتی ژن (که حداکثر 48 ساعت قبل انجام شده) لازم است.

آلمان:

آلمان اتریش را به عنوان منطقه‌ای پرخطر تعیین کرده و برای همه ایالت‌های فدرال اتریش به استثنای محدوده (Kleinwalsertal و Jungholz) اخطارسفر صادر کرده است. قبل از ورود ثبت نام دیجیتال و هنگام ورود آزمایش PCR یا آزمایش سریع آنتی ژن لازم است. مسافران از تمام ایالت‌های فدرال اتریش (به استثنای موارد ذکر شده) باید پس از ورود به مقصد، ده روز در خانه قرنطینه شوند. استثنائاتی در مورد شرایط قرنطینه برای افراد واکسینه شده و بهبودیافته وجود دارد.ایالت بایرن برای افرادی که به عنوان بخشی از تردد مرزی 24 ساعت وارد بایرن می‌شوند، معافیت‌هایی را در نظر می‌گیرد. ممکن است معافیت‌های دیگری برای همسران و شرکای زندگی، والدین دارای حضانت و سایر مسافران وجود داشته باشد. توصیه می‌شود در مورد مقررات قابل اجرا در هر ایالت فدرال اطلاعات کسب کنید. مقررات مربوط به قرنطینه به ایالت فدرال مربوطه بستگی دارد.

سوئیس و لیختن اشتاین:

هنوز هم محدودیت در سفر وجود دارد. به استثنای چند مورد، کلیه مسافران باید اطلاعات تماس خود را با استفاده از فرم الکترونیکی ارائه شده اعلام کنند. از تاریخ 6 می، هنگام ورود به سوئیس و لیختن اشتاین، تنها مسافران از اوبراسترایش و سالزبورگ مشمول تعهد قرنطینه ده روزه به علاوه الزام به ارائه تست PCR منفی هستند.

اسلواکی:

هنگام ورود به اسلواکی، ثبت‌نام و سپس قرنطینه در منزل تا زمان نتیجه منفی PCR تست لازم است که تست ممکن است در زودترین حالت در هشتمین روز قرنطینه خانگی انجام شود. به عنوان مثال هر کسی که در 14 روز گذشته در اتریش اقامت داشته باشد، در صورت عدم وجود علائم، حتی در صورت عدم انجام آزمایش می‌تواند پس از 14 روز به قرنطینه در خانه پایان دهد.

قرنطینه در خانه نیز در مورد کلیه اعضای خانه اعمال می شود. گروه خاصی از افراد مانند مسافران کاری در صورت آزمایش منفی PCR یا تست آنتی ژن که عمر آن بیش از هفت روز نباشد، از شرط قرنطینه در خانه مستثنی هستند.

جمهوری چک:

ورود از اتریش در حال حاضر فقط به دلایل اساسی (بدون گردشگری) امکان‌پذیر است. هنگام ورود، باید با استفاده از فرم الکترونیکی به اداره بهداشت چک گزارش دهید و تست آنتی ژن منفی (بیشتر از 24 ساعت قبل از ورود) یا یک تست PCR منفی (بیش از 72 ساعت) ارسال کنید. تأیید ثبت نام الکترونیکی و همچنین تست منفی برای هرگونه کنترل باید ارائه شود. یک آزمایش منفی PCR دیگر باید ظرف پنج روز بعد ارسال شود. قرنطینه در منزل تا زمان ارسال آزمایش PCR دوم لازم است.

مجارستان:

برای ورود به مجازستان محدودیت سفر اعمال می‌شود. گروه خاصی از افراد (به عنوان مثال مسافران تجاری، مسافران روزانه کاری، دارندگان کارت محافظت Covid مجارستان (واکسینه شده یا بهبود یافته ) مجاز به ورود به کشور بدون محدودیت (بدون قرنطینه یا آزمایش اجباری) هستند. برای برخی از مسافران ، مجوزهای آنلاین ویژه لازم است (اما قرنطینه / آزمایش اجباری) برای اتباع خارجی و اعضای خانواده آن‌ها با مجوز اقامت دائم یا اجازه اقامت معتبر بیش از 90 روز (یعنی اجازه ورود) با 10 روز تعهد قرنطینه همراه است.

اسلوونی

تمام مسافران از اتریش هنگام ورود به اسلوونی باید ده روز در قرنطینه باشند. تست رایگان در زودترین حالت در روز پنجم قرنطینه خانگی امکان‌پذیر است. اگر شخصی هنگام ورود آزمایش PCR منفی ارائه دهد (بیش از 48 ساعت از آزمایش نگذشته باشد) الزام قرنطینه اعمال نمی‌شود. برای برخی از افراد، ورود از اتریش (به عنوان مثال مسافران کاری) در صورت انجام تست PCR سریع یا آنتی ژن که بیش از هفت روز از انجام آن نگذشته باشد، اگر حداکثر 5 روز پس از ورود از مرز به اتریش بازگشت کنند، مجاز است.

تعداد نظرات : 4

  1. باسلام برای سفر به ارمنستان آیا دو دوز واکسن کافیه چون از تاریخ واکسن دوم من ۶ ماه بیشتر گذشته

    1. سلام، از هواپیمایی سوال بفرمایید.

  2. باسلام ما باپرواز ایران ایر برای ۳ اگوست به هامبورگ (۴ دوز واکسن سینوفارم زدیم) که مورد تایید المان نمیباشد برای انجام تست pcr به کدوم ازمایشگاه مورد تایید کشور المان وچند روز قبل باید مراجعه کنیم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. سلام با ازمایشگاه با بخش پذیرش تماس بگیرید.

  3. سلام من از خارج به ایران آمدم میخوام برم خارج باید تسط کرونا انجام بدم

  4. سلام وقت بخیر برای سفر به هلند نیاز به تست منفی کرونا هست یا نه؟

سوال خود را بپرسید؟

شماره موبایل شما نمایش داده نمی شود و جهت اطلاع رسانی می باشد. پر کردن موارد ستاره دار اجباری *