زندگی سالم برای افراد دیابتی

زندگی سالم برای افراد دیابتی

نکاتی در باب داشتن یک زندگی سالم برای افراد دیابتی

شما نمی توانید همه مواردی را که می توانند بر سلامتی شما تأثیر بگذارد از جمله محتوای ژنتیکی، سن یا حتی سابقه خانوادگی برای دیابت را کنترل کنید. با این حال حتی اگر به دیابت مبتلا باشید می توانید برای رسیدن به پتانسیل کامل سلامتی خود گام بردارید، بر زندگی خود سالها بیفزایید و کیفیت آن را بهبود ببخشید.

سالم تر شدن شما آنقدر که فکر کنید کار سختی نیست البته به شرط آنکه این نکات ساده را دنبال کنید.

  • یک سبک زندگی سالم را انتخاب کنید. با کنترل وزن خود از طریق تغذیه مناسب و فعالیت بدنی منظم، ترک سیگار و یافتن راه های سالمی برای مقابله با استرس می توانید از بروز دیابت جلوگیری یا بروز آنرا به تأخیر بیندازید و یا تأثیر آن بر بدن خود را به حداقل برسانید. یک سبک زندگی سالم همچنین خطر ابتلا به بسیاری از عارضه های پزشکی دیگر را کاهش می دهد.
  • شماره های سلامتی خود را بدانید. با نظارت در منزل و مراجعه منظم به ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود می توانید قند خون، فشار خون، کلسترول خون و وزن خود را زیر نظر داشته باشید. این شماره های مهم سلامتی در مورد میزان پاسخ دهی برنامه درمانی شما برای کنترل دیابت و محافظت از سلامت کلی شما - از جمله سلامت قلب شما – درک خوبی در اختیارتان قرار می دهند.
  • با تیم مراقبت های بهداشتی خود همکاری کنید. از آنجا که دیابت می تواند عوارض سلامتی متعددی (بر روی بینایی، پاها و قلب شما) به همراه داشته باشد و از آنجا که درمان آن می تواند به داروهای خاص و رژیم های غذایی خاصی نیاز داشته باشد، تیم مراقبت های بهداشتی شما ممکن است شامل متخصصان پزشکی با تخصص های مختلف شود.این تیم می تواند شما را راهنمایی کند تا یک برنامه جامع درمانی برای درمان دیابت و به حداقل رساندن تاثیرات آن اتخاذ نمایید.